Žadlovické trápení (1.kolo 2.Ligy, skup. C)

16.06.2011 16:47

 Spousta malých kaprů  15-20cm beroucích ,,na hod‘‘ , sem tam nějaká plotice a malí cejnci.Toto byly vstupní informace, podle kterých jsem se připravoval na dva víkendové závody v Žádlovicích.

Žadlovice

 

V pondělí jsem v topech doladil černé Hydlolastic, udělal jsem navíc pár návazců na vlascích 0,12mm a 0,14mm a dovázal jsem si pár udiček na vlasci 0,16mm.  Na první kolo ligy jsem se těšil, byl to totiž první závod, kterého jsem se po zimě účastnil. Nemohl jsem se dočkat, ale měl jsem přes týden hodně povinností, takže to nakonec uteklo jako voda.

V pátek nikdo z teamu nestíháme přijet na trénink, navíc Mihy na závody nejede a chytat místo něho bude František.  K závodnímu úseku přijíždíme lehce před 18 hod. Rybník na kterém máme chytat vypadá nádherně, pěkné prostředí a celkový pozitivní dojem umocňuje krásné počasí. Na celém závodním úseku jsme ale asi jediní, kteří mají dobrou náladu. Ostatní závodníci, co trénují, už tak optimisticky jako my nevypadají. Chytají se totiž malé plotičky s váhou 3-5 gramů na velmi jemné udice. Pár lidí sice chytlo rybu větší než 10dkg, ale tito šťastlivci by se dali spočítat na prstech jedné ruky. Rychle se tedy jedeme ubytovat a já si navazuju ještě pár hodně jemných udiček s malými, citlivými splávky.

Ráno po příjezdu na trať připravujeme krmení, operováváme živou a čekáme jaká místa nám přiřkne los. ToKy s Frantou chytají v sektorech A a B, já s Dalasem přejíždíme na druhou stranu rybníka na sektory C a D.

Po nástupu do sektoru pomalu chystám všechny věci a zjišťuju, že jsem si doma zapomněl všechny ouklejové biče. Rozdělávám tedy 13m děliču, zkrácenou děličku na 6 dílů, a jeden 3díl topset míso biče. Taktiku jsme si stanovili každý svoji, nevěděli jsme totiž, co bude v závodě nejlepší. Já jsem se snažil soustředit na lov malých rybek, abych dělal slušné umístění, alespoň do 6. místa v sektoru. Kluci ale věří, že ve vodě velké ryby jsou a tak jdou do rizika – buď jim jejich taktika výjde a dopadneme velice dobře, a nebo to bude přesně naopak.

Od začátku závodu se tedy snažím chytat co nejvíce drobotiny. V sektoru vedle mě ale sedí Láďa Bradna, kterému jde chytání malých rybek neskutečně dobře. Chytá na zkrácenou děličku, pravidelně, skoro 2x rychleji než já. Snažím si tedy udržet své tempo. Ryby berou strašně moc opatrně, na háček č.20 dávám jednu velkou patentku, kterou musím po každé rybě vyměnit. Asi v půlce závodu přestávají mě i závodníkům okolo ryby brát z krátké děličky, chytám tedy u břehu v travách jen na topset. Vytáhnu ještě pár ryb a závod záhy končí. Pár závodníkům se podařilo vytáhnout rybu přes 10dkg, jsou ve velké výhodě a proto se svými 39 sardinkami končím až na 6. místě v sektoru. Klukům z teamu se ale nedařilo – ToKy v sektoru B je 12., Dalas na déčku 12. , František v sektoru A je 11., celkově jsme úspěšně poslední. Večer po závodě vše znovu přehodnocujeme, probíráme taktiku a jdeme spát s tím, že v neděli to zlepšíme.

Ráno v neděli je téměř identické se sobotním, mícháme ale jednodušší krmení s tím, že se všichni zaměříme na lov z krátké děličky a pojedeme ,,na jistotu‘‘. Tentokrát jsem v sektoru B, ToKy v C, Dalas má stejně jako včera sektor D a Franta má sektor A. Chystám si tedy opět děličku – 13m a 6dílů, k tomu 6 topsetů (2 topy na lov z 13m děličky, 3 topy na zkrácenou děličku a 1 top ,,pod nohy‘‘ k travám). Závod je odvíjí podobným způsobem jako v sobotu. Od začátku chytám zkrácenou děličku a pravidelně ve svižném tempu tahám malé rybky. Po hodině a půl závodu zasekávám něco většího, ryba se rozjíždí na volnou vodu, přidáván ke zkrácené děličce rychle díly na plných 13m. V topu mám gumu 0,7mm, návazec 0,08mm a háček vel. 20. Ryba gumu vytahuje přes 10m a já se začínám modlit, ať ji neztratím. Po pár minutách se ale ryba otáčí a do podběráku navádím pěkného kapříka s váhou kolem kila. Během chvilky Somozo sedící po mé levici už sahá po kaprovém topu a po pár minutách má ve vezírku taky kapra. Do toho zdolává dalšího kapra Jindra Kotlář. Během chvíle se mění závod z jemného chytání plotiček na závod na kaprodromu.  Do konce závodu se mi daří vytáhnout ještě dva kapry kolem kila, Somozo ale taky stihl vytáhnout ještě dva, ale oba byli větší než ti moji. Nakonec v sektoru dělám umístění 3, Somozo vedle mě má za 1.

Hned klukům volám, jak dopadli a ToKy hlásí 1. v sektoru – tři kapři z odhozu, Franta 8. a Dalas v sektoru D 8.

V celkovém umístění jsme se posunuli z 12.místa na 9.místo. 1. skončilo družstvo RSK Cortina SENSAS, 2. byli borci z MO ČRS Šumperk a na krásném třetím mistě se umístilo družstvo HG Revival Preston.

1. RSK Cortina SENSAS, 2. MO ČRS Šumperk a 3. HG Revival Preston

 

Po cestě domů ještě řešíme, kdo jak chytal a kde jsme dělali největší chyby. ToKy potvrdil, že ne vždy se vyplatí dodržet stanovenou taktiku. Každý prostě musí zapojit svůj šestý smysl, věřit ve své rozhodnutí a potom to buď výjde a je z toho vynikající umístění, a nebo to dopadne přesně naopak ;-).

 

Radim ''Mundy'' Vytřas




Zpět