Uherské Hradiště: 4. kolo II. ligy LRU plavaná, skupina C

25.11.2009 19:26

Poslední kolo II. ligy LRU plavaná, skupiny C je před námi. V pátek ráno vyrážím pro auto a sbírám postupně celý náš tým. Jako při každém odjezdu na závody si musíme projít nepříjemným rituálem a postupně nabalit veškerou výbavu do jednoho auta (Citroen Jumper). Jako prvního nakládám Tomáše ''Mihyho'', dále nás čeká Dalibor ''Dalas'', Radim ''MUDr. Mundy'', mých pár věcí a na závěr Franta ''Kouč''. Vše je za námi a opouštíme Ostravu směr Uherské Hradiště kde nás čeká páteční trénink.

Po cestě panuje dobrá nálada, pokud se vše povede můžeme okusit z některého ze stupínku vítězů. Na druhé místo v celkovém žebříčku po třetím kole nám schází 4,5 bodů a čtvrtí jsou za námi o 25,5 bodů. Jsme si vědomi že není dobré říkat hop dokud nepřeskočíš, proto jsme nepodcenili přípravu a vše probrali již několik dní před odjezdem. Po cestě ještě hodnotíme výsledky předchozích závodů, které se v Uh. Hradišti konaly. K vodě dorážíme o něco později než jsme plánovali, ale o to rychleji jsme vybaleni. Namícháme krmení a jdeme se pozdravit s kluky kteří už u vody dolaďují sestavy a snaží se přijít na to která z nich funguje nejlépe. Dozvídáme se že čím víc lidí k vodě přijíždí, tím víc přestávají ryby brát.

Vracíme se zpět na naše místo a protože během zbývajícího času na trénink nejsme schopni si každý vyzkoušet několik způsobů lovu, na které jsme sázeli, rozhodneme se že kromě děličky, kterou si chceme vyzkoušet všichni, doladíme ještě každý jiný způsob lovu, na který bychom v závodě mohli vsadit. Na děličce se nám podaří chytnou pár spodovek a odhoz taky není k zahození. Ryby braly jak na proplavavání, tak při zastavení s lízatkem. Od vody odjíždíme snad jako poslední a celkově spokojeni. Jak to ovšem bývá, v sobotu může být vše jinak.

Na pokoji ještě rozebíráme taktiku, rozdělení zátěží, velikosti splávků, způsoby vedení, krmení a i když nad námi visí i otazník, že by to nakonec mohl být ouklejový závod, nechceme na to ani pomyslet. Padla i varianta, že by jsme v sobotu chytali oukleje pro dobrý výsledek týmu a v neděli zkusili něco víc. Nakonec jsme vzali v potaz výsledky v tréninku a postavili jsem topsety na menší cejny a jeden na těžší rybu, v případě že by najely parmy nebo sumci. Dále byl v plánu nachystat jeden odhozový prut, aby jsme mohli nechat místo na děličce chvíli v klidu a samozřejmě v našem případě nejméně oblíbené ouklejové biče.

V sobotu ráno přijíždíme na závodní úsek a chystáme se na míchání krmení. Rozhodli jsme se pro krmení Milo v kombinaci zelené Milo Super a modré Milo VIP River. Dále měla do krmení přijít objednaná TTX, ale nějakým nedorozuměním nedorazila. Krmení mícháme s větším množstvím hlíny, jak už je na této vodě zvykem. Vše promícháme ručně, upřednostňujeme před vrtačkou, krmení nepůsobí tak nadýchaně a máme okamžitý kontakt s jeho navlhčením. Jako živé nástrahy chystáme do krabiček 0,5l červů, 0,5l kukel, 0,5l žížal, 0,5l pinek mix, 0,5l malé patentky do krmení a samozřejmě velkou patentku na háček.

Kouč má za úkol vylosovat ta nejlepší místa, Dalas má A2, Mihy B6, já C6 a MUDr. Mundy D10. Zase začíná bláznivý kolotoč, věci do auta a všechny rozvážím na svá místa. Do přípravy je vše za páskou v sektorech. První signál zazněl, chystám vše podle páteční domluvy. Hloubka vychází na čtyřdílný top, na jeden dávám 2,5g kuláček JP, na další dva Cralusso Torpedo ve velikosti 6g a 8g, poslední top jsem připravil spíše do mezivody s pomalu klesající nástrahou kdyby ryby sbíraly ve sloupci. Tato technika se mi spíš osvědčila v nedělním závodě na odhozu. Jak už od začátku pozoruji, většina se připravuje na ouklejový závod. Zazní druhý signál a do vody pod špici děličky putuje většina krmení s nastříhanou žížalou, červy a kuklami. Ještě pár kalíšku s patentkou a je tady třetí signál.

Sobotní závod

Jak jsme předpokládali, nic závratného se nedělo a po cca deseti minutách měla většina závodníku vyrolovanou děličku a začal ouklejový závod. Částečně zkouším měnit sestavu, ale do hodiny se nic neděje. Prochytávám cely sektor, měním nástrahy a odměnou je mi jen pár menších rybek. Od Kouče mám informace že Radimovi se daří a informuje mne o způsobu lovu. Mihy má také chytnuté nějaké ryby a Dalas má v sektoru docela co dělat, kluci kolem něho chytají s větší úspěšnosti. Do konce závodu nic závratného nevymyslím a ještě pár cejnku mne s váhou 1540g posunuje na 9 místo v sektoru C. Od Radima přichází dobrá zpráva a s váhou 6170g dělá jedničku v sektoru D, Mihy zabojoval a podržel tým s váhou 2070g, která mu vynesla 5 pozici v sektoru B a Dalas s váhou 2580g dělá v sobotním závodě na sektoru A umístění 7. Celkově v sobotním závodě končíme na 5. místě, což bereme jako nejhorší umístění s kterým se ještě spokojíme.

Mihy v akci

Večer na pokoji ještě hodnotíme výsledek a snažíme se najít nejlepší taktiku, tak aby jsme se vyhnuli chytání ouklejí. Můžeme ovšem jenom doufat, že zítřejší závod bude o něco lepší a začnou se chytat větší ryby. Jak už bylo vidět z dřívějšího Sensas cupu, spíše vše bude v sobotním stylu. Naše taktika na neděli nakonec zůstává stejná, s tím, že častěji použijeme ouklejové biče v případě špatného braní spodové ryby, abychom neohrozili celkové umístění.

Nedělní ráno je ve stejném duchu jako v sobotu, cesta na trať, míchání krmení, příprava živého. Nad vodou se drží ranní opar, těšíme se až nás trochu zahřeje sluníčko. Kouč losuje místa na nedělní závod, já měním místo na B5, Murd. Mundy na D5, Mihy má C5 a Dalas A8.

V přípravě chystáme vše jako včera, jen přibyly další ouklejové biče, doladil jsem odhoz a už je tady krmení. Na děličku putuje zase většina krmení, prakem krmím základ na odhoz cca ve 2/3 řeky. Závod začíná a většina už ani nezkouší děličku a jde přímo do ouklejí. Pár pomalých popuštění Cralussa přes sektor a spíš vytahuji než zdolávám malého cejnka. Po první hodině jich už pár mám ve vezírku, ale i občasné záběry ustávají. Dívám se kolem, Martin Valda který sedí o dvě místa pode mnou mi oznamuje. že je to trápaní. Ani ty oukleje mu nějak nejdou podle představy. Zato zprava Jirka Zuzaňák je křápe na hod. Odkládám děličku a zkouším odhoz, na druhé proplavaní mám záběr a zdolávám asi 500g cejna. Na další náhozy mám ještě pár záběru, ale ryby hned po chvilce ztrácím. Přistřeluji krmení což se mi nevyplácí a dalších patnáct minut jsem bez kontaktu s rybou. Nechávám klouzák dopadat o něco dál, tam ovšem trhám čtyřikrát za sebou forpas a nakonec sestavu zamotám.

Souboj na šestidílném topsetu

Sleduji už nějakou dobu počínání Honzy Gregora o dvě místa výše, na děličce má už minimálně třetí těžší rybu, lízátko mu po záseku nádherně pumpuje nad vodou, rozjezd a mění forpas. Vracím se k děličce, napichuji chomáč patentek a děličku usadím na hrazdě. Po chvilce jemné přitopení, zasekávám ale nechal jsem se asi ukvapit rybu ani necítím. Přidám novou patentku vše vracím na stejné místo, za okamžik malé přitopení nechávám vše v klidu splávek se ztrácí, přizvedávám děličku cítím jen jak vyjíždí guma. Nápor povolil a přicházím o forpas, aspoň mne může potěšit že jsou tam. Měním topset připravený na větší ryby a předkládám patentku stejným způsobem na dno. Po dalších dvou ztracených rybách se mi podaří jednu zastavit a na šestidílným topu ji přivádím ke břehu, k hladině vyplouvá nádherná parma její poslední výpad mi ovšem láme topset ve druhém dílu. Stahuji děličku za sebe a parmu po chvilce zdolávám na zbytku topsetu.

Po souboji

Do konce závodu nemám moc informací jak chytají kluci. Po vážení dostávám informace, Dalas dělá na A umístění 5 s váhou 2280g, Mihy na C umístění 10 s váhou 770g, Mudr. Mundy na D umístění 7 s váhou 1770g a mi se podařilo umístění 2 v sektoru B s váhou 2520g. Celkově jsme v nedělním závodě skončili na 6. místě, což nám stačilo na umístění v celkovém žebříčku na nádherném třetím místě!

Vyhodnocení II. ligy LRU plavaná skupina "C" za rok 2009, 1. Milo Loštice, 2. Awa-shima Třebíč Sensas, 3. Ostrava B Milo

Čtvrté kolo pro nás ovšem nedopadlo nejlépe a naše výsledky nás umístili na páté místo. Myslím že v tomhle roce jsme hodně věcí změnili, postavili jsme nový tým, velký důraz jsme kladli na přípravu ať už živých nástrah čí technického vybavení. Chtěl bych tímto ještě poděkovat jak našemu Kouči Fratiškovi Kučerovi za pomoc na břehu a při přípravě pevné půdy pod nohama mimo závody, tak panu Řezníčkovi za podporu ze strany MO ČRS Ostrava.