Poohlédnutí za Krajským přeborem Krčmaň 20.6.-21.6.2009

14.12.2009 23:20

Letos se krajský přebor konal na velmi netradičním, pro většinu závodníků neznámém místě (štěrkopískovna Morava Stará 1) poblíž obce Krčmaň. Tento revír byl pro nás velkou neznámou a proto se ToKy rozhodl zhruba měsíc před přeborem tuto trať otestovat. V den tréninku jsem byl velmi nedočkavý a Tomovi jsem v průběhu dne několikrát volal, jestli ryby berou. Toky mě ujistil, že závod bude dobra křapačka jak cyp a že se nemusím obávat o prázdný vezírek. Ještě se dozvídám, že ryby není problém lovit přímo pod nohama na 5m bič a že berou hlavně plotice a malí cejni. Pokládám telefon a pomalu se začínám těšit na jistě velmi zajímavý závod.

 

V době před závodem šli jako oukleje :-)

Týden před přeborem mluvím s Mihym a shodneme se, že by nebylo špatné vyjet již v pátek ráno a pořádně si závodní úsek proklepnout. Sbalil jsem si tedy všechny pruty, o kterých jsem si myslel, že bych je mohl použít, tedy děličku, dva biče (5m a 7m) a aby se neřeklo, přibalil jsem i jeden odhoz. Mihy mě tedy vyzvedl v pátek ráno, ještě jsme trochu bojovali s naložením věcí dvou závodníků do jedné Felicie, ale po použití hrubé síly se tam vlezlo vše a jeli jsme vstříc zajímavému závodnímu víkendu. Po příjezdu k štěrkopískovně se začalo dost zhoršovat počasí, olověné mraky nám  tlačily na hlavu a slibovaly vydatnou průtrž. Prohodili jsme pár slov s Jardou a Péťou Havlíčkovými, kteří teprve vybalovali věci a začalo pršet. Déšť stále zesiloval a tak jsme usoudili, že lepší bude nakrmit hladové žaludky a počkat, jestli průtrž mračen ustane. Pršelo ovšem dál a proto jsme zamýšlený trénink zavrhli a jeli se ubytovat. Po chvíli přijel i zbytek kluků. Bylo již však dost pozdě, venku bylo nevlídné počasí a proto jsme zvolili teoretický trénink v nedaleké hospůdce. S Mihym jsme si ještě rozdělali krmčo a šli jsme spát.

Závodní úsek

Sobotní ráno bylo bez deště, což mě mile překvapilo. Nastal tradiční kolotoč : ranní hygiena, snídaně, sbalení potřebných věcí a dojezd na  závodní trať, kde jsme si převzali živou. Už jsme měli částečně ušetřenu práci, neboť krmení ve složení Milo Gardons a Milo Grand Prix lake+TTX už bylo připraveno ze včerejška, a tak potřebovalo jen mírně dovlhčit a přepasírovat přes síto. Živou jsem si nachystal to krabiček a pomalu jsem se vydal na vylosované místo. Cesta k mému sektoru vede přes povláčené pole a jelikož včera vydatně sprchlo, mám rázem vše od lepivého bahna. První signál je tu a připravuji si vše v sektoru, rozbaluji děličku se čtyřmi topsety a 5m bič. Na děličku mám splávky 0,75g, 2 x 1g a 1,5g, vše na kmenu 0,12mm a návazce 0,08mm a 0,10mm, na bič splávek 0,75g. Je velice divné, že všichni závodníci vedle mě mají připraveny odhozové pruty, a tak pro jistotu rozbalím i já. Mám jej připraven na lehký propad s 12g Milo. Stihnu už jen vyměřit hloubku na odhoz a je tu začátek. Krmím jen na dělíčku 10 koulí krmení velikosti pomeranče a je tu začátek. Napichuji dva bílé červy, vyroluju děličku, rychlý záběr hned po srovnání splávku, zásek a nic. Vyměňuji červy, opět vyroluju a nic, už nemám záběr. Vedle mě Balů vytahuje na děličku slušnou plotici, ale jinak většina už chytá na odhoz. Chvíli jsem se ještě zdržel na děličce, ale záběr nepřišel. Beru do ruky tedy odhoz, nahodím, rychle dokrmuji cca 12 prakových koulí krmení, protože na začátku jsem odhoz nekrmil. Po přistřelení poslední koule splávek mizí, sekám, ale do prázdna. Rázem zjišťuji, že poslední koulí jsem zlomil klouzák a proto rychle vyměňuji za nový a odolnější Cralusso Rocket 14g. Ryby mi začínají celkem jít a sem tam vytáhnu malého cejna. O dvě místa dále Jirka Matej drtí dalšího kapra. Do konce závodu zbývá 10 min a já po záseku zdolávám větší rybu. Před podběrákem se mi ukazuje pěkný malý kapřík, který putuje do vezírku. Už ani nestíhám napíchnout červy a je tu konec. Už se pomalu blíží váha a jasným favoritem tohoto závodu je Jirka Matej s 5780g, váha se u mě zastavuje na 2740g, což je dvojka v sektoru. Spokojenost je na místě.

Po krátké pauze se dozvídám místo v sektoru pro další závod. Přenesu si věci, rychle namíchám krmení a už tu je nástup do sektoru. Vše mám připraveno jako předtím. Druhý signál je tu a na děličku putuje 10 koulí krmení velikosti pomeranče, na odhoz stihnu nastřílet asi 20 kuliček (poučení z předchozího závodu). Třetí signál a já začínám chytat na odhoz. Ryby tam mám, ale je to trápení, všímám si však, že mladá závodnice vedle mě chytá také na odhoz, ale jen cca 15 - 20m od břehu, záběry má poctivější a tahá cejna za cejnem. Beru do ruky děličku, přihodím krmení, splávek se srovná a pozvolna mizí pod hladinu. Sekám a zdolávám malého cejna. Vše rychle zopakuji a je tam další, ryba jde na každé vyrolování. Tak pokračuji až do konce závodu. Je tu konec, který jsem málem ani nezaregistroval, jak jsem byl zabrán do lovu. Ryb mám celkem dost a mohl bych útočit na přední pozice v sektoru. Váha je u mě celkem rychle a zastavuje se na 7270g, je to krásná jednička, druhý v sektoru je Jirka Matej s váhou 4560g. Večer probereme taktiku lovu na další den, podělíme se o postřehy z obou závodů a po namáhavém dni jdeme spát.

V neděli bylo vše stejné jak v sobotu. Vše si nachystám, donesu do sektoru. Bednu si stavím co nejblíže k vodě, protože oproti ostatním závodníkům jsem dost „ utopený ″ ve břehu. Krmím na děličku i na odhoz jako v sobotu ve druhém závodu. Začínám rychle chytat ryby na děličku a doufám, že to vydrží až do konce závodu, protože ostatní chytají na odhoz a nebo na dlouhé biče. Po půl hodině záběry ustávají  a potom už ryby na děličku neberou vůbec, proto beru odhoz a pravidelně do vezírku přidávám malé cejny. Jde mi to celkem dobře, ale David Kolařík křape na forhontu rybu za rybou na 10m bič. Ani se nenadám a je tu konec závodu. Váha jde tentokrát z opačné strany sektoru, kde kraloval Aleš Linhart a má zatím jedničku s 2890g. Váha je u mě a celkem mám 2990g, ještě David K. chytal dobře, tak s napětím sleduji vážení. Po vytažení vezírku s jeho úlovkem je jasné, že já i Aleš L. budeme umístění za Davidem, protože David má 4380g ryb a je suverénním vítězem sektoru.

Vyhlášení výsledků jednotlivců: 1. Radim Vytřas, 2. Jindra Kotlář, 3. Jirka Matěj 

Součet ze tří závodů mám tedy 5, stejný součet má také Jindra Kotlář, ale v konečném součtu CIPS má o 2,5kg naloveno méně. Stávám se tedy krajským přeborníkem pro rok 2009, druhý končí Jindra Kotlář a třetí Jirka Matej. Ke všemu jsme jako družstvo skončili na krásném třetím místě.

Vyhlášení výsledků družstev: 1. Karviná, 2. Přerov, 3. Ostrava B  

 

Radim "Mudr. Mundy" Vytřas 

Zpět