Neobyčejně obyčejné Pasohlávky 6/2010

12.07.2010 00:00

 Na toto kolo ligy se těším tak trochu více než na ostatní, je to asi kvůli tomu, že v Pasohlávkách jsem kdysi odchytal svůj první ligový závod… 

V tom, abych pátek pojal jako čistě rybářský den, mi brání jen změněný termín zápočtu z jednoho předmětu. Hrnu se do školy, rychle odbývám všechny povinnosti a hurá do Pasohlávek. Místo odjezdu máme stejné jako minule. Přijíždím na svaz, kde už jako vždy všichni čekají, tlačíme věci do auta a vyrážíme. Cestou se snažíme dát do kupy nějaké postřehy z předešlých let, které bychom mohli uplatnit během tohoto víkendu. Rozvíjí se debata ohledně vzdálenosti, na které budeme chytat, probíráme nejúčinnější montáž a končíme politickým děním v našem státu… Nicméně cesta utekla velmi rychle a z auta na hrázi Nových mlýnů vybalujeme vše potřebné pro trénink. Po namíchání krmení a nachystání odhozů se nejvíce daří Dalasovi, ten skoro hned po zakrmení zdolává nádherného cejna, po chvíli má dalšího a pak už mu to jde jako na běžícím páse.

Pár cejnu tahá také Mihy a i já si pár rybek zdolám, hlavní ale je navázat pruty a pečlivě vyvážit angličáky. Slunce se již pomalu zapadá a my balíme a jedeme k našemu ‚‚hotýlku‘‘. Po vydatné večeři a skleničce skotské uleháme, abychom nabrali síly na náročnou sobotu.

 

Vstávám ještě před zazvoněním budíku, není to tím, že bych byl tak nedočkavý a těšil se na závod, ale opravdu vydatně mě bolí hlava a mám nepříjemné sucho v ústech. Mobilizuju síly, beru si prášek a provádím ranní hygienu. Ještě musím zkontrolovat háčkové návazce – včera jsem nějak nemohl usnout a v lehce podroušeném stavu jsem vázal, naštěstí je vše v pořádku, jen se divím, jak jsem jich mohl stihnout navázat tolik a v celkem přijatelné kvalitě. Po snídani se vydáváme na závodnický úsek, abychom namíchali krmení. Složení futra je jednoduché- Milo Eccelenza fondo +TTX(tu máme namočenou již ze včerejška) a hlína.

Během přípravy krmení nám kouč losuje sektory, Mihy má A9, já B2, Dalas C2 a ToKy D6. Moc nadšený nejsem, protože v sektoru B jsou jako tradičně místa 1-6 slabší a moc se zde nechytá. No nic, zkusím z vody dostat vše. Čas od nájezdu na hráz, až po začátek přípravy uplynul rychle. Vybaluji jen odhozy – chystám si tři s cca 0,6g dole a jeden těžší s 3g dole. Opravdu poctivě měřím hloubku, jsem do toho tak zabraný, že málem přehlédnu kontrolu živé a krmení. Jako vždy je vše v pořádku a já se jdu věnovat předešlé činnosti. Když už jsem přesvědčen, že je vše vyladěno, jak má být, zbývá zhruba 10 minut do krmení. Rychle finišuju a dělám koule. První jednoručka do vody letí ihned po signálu. Dávám si záležet, abych nekrmil jako prase. Střílím celkem přesně, až se divím, jak mi to jde. Do vody letí poslední základová koule a vzduchem už se line signál ‚‚začátek závodu‘‘, napichuju nástrahu, přesný nához, vlasec jde potopit velice zlehka, přikrmuji a nic… Tento scénář jde použít pro následujících 150minut, kdy jsem bez záběru.  Zbývá 30 minut do konce a já stále nemám rybu, příchozí kouč František podává velmi důležité informace o sestavách těch, kteří chytají, měním tedy montáž, nástrahu, zkracuji návazec a je tam! První cejn je ve vezírku, chytnu jich sotva 6 a je tu konec. Mám 4420g, což stačí na 5 v sektoru. Na to, jaká to byla dřina, jsem plně spokojen. Od kluků ale chodí špatné zprávy. ToKy má 11, Dalas 9 a Mihy 11. No, snad to v neděli vylepšíme. Zkroušení  z dnešního výsledku jdeme spát, předtím ještě močíme TTX a upravujeme převlhčenou hlínu na patentky.

 

V neděli jsou na nohou všichni už 30min před budíkem a volíme novou taktiku – 4% masáž opalovacím krémem (v průběhu závodu se to ukázalo jako dobrá volba). Vše probíhá jako v sobotu. V přípravě si chystám pruty jinak než včera, snažím se zjemnit vše co jde – jeden proutek mám nachystaný s 3g dole a zbývající tři s cca 0,2g dole (splávky Cralusso Rocket 12 a 14g, Exner Bream Dream 12g). Dnes mám v sektoru opravdu silné soupeře jako je Markéta Nováčková, Pavel Kochan, Alan Leath a David Kolařík. Soustředím se, ať něco nepodělám a základní krmení střílím přesněji něž včera. Na háček soukám tři patentky a jednoho bílého červa. Nához, přestřeluji krmení, rychlý záběr a rybu prořezávám hned po záseku. To se opakuje ještě jednou, proto měním stávající háček za háček Drennan Carbon Match vel.14 na silonu Colmic Mimetix 0,104mm. Další záběr na sebe nenechá dlouho čekat, následuje zásek a ryba sedí pevně. Nasazuji tempo a pomalu, ale jistě dochytávám Davida Kolaříka, který mi sedí po pravici a ze startu mi trochu utek. O tom jak chytají ostatní přehled nemám. Ryby jdou pravidelně, ke konci se jim ale už moc nechce, 5 minut před koncem vytahuji poslední rybu, stíhám ještě jednou nahodit, ale už troubí poslední signál. Ryb mám opravdu dost, ale spíše menší. Prý se chytaly i místní kobyly, ale bohužel nemám ani jednu a počítám, že budu nejlépe kolem pátého místa. Vážení je opravdu těsné. V sektoru končím nakonec první s váhou 12600g, druhý je Pepa ‚‚Dantex‘‘Mašek s 12500g a třetí Jirka ‚‚Hraji‘‘ Hrazdil a jeho 12400g. Od kluků se nesou lepší správy než včera, ToKy dělal za 3, Mihy 6 a Dalas 9. V družstvech končíme 8.

Toto kolo ligy vyhrálo družstvo MO MRS Uherské Hradiště (krásně chytal Jirka Zuzaňák, který byl oba dny v sektoru 1.), 2. byli kluci z RSK Přerov PRESTON a jako třetí se umístilo družstvo MO ČRS Šumperk.

Také musím pochválit organizační stránku tohoto kola, kluci z AWA-SHIMA MO MRS Třebíč-SENSAS v čele s Pepou Kosmákem si dali opravdu záležet, vše zmákli bez chyby a oba závory proběhly bez jediného zádrhelu.

Dr.Mundy

Zpět

TOPlist