Mezinárodní Mistrovství České republiky

06.11.2010 21:28

Účast na těchto závodech jsme začali s klukama poprvé probírat již o rok dříve. Netrvalo dlouho, z termínového kalendáře se dozvídáme datum 14.-15.8. a místo konání Kralupy nad Vltavou, revír Vltava 2. Protože tento revír neznáme, začali jsme shánět veškeré informace. Věděli jsme, že se zde průtok může hodně měnit, připravovali jsme sestavy na řeku od kulových splávků po lízátka do 50 g. Poslední informace se dozvídáme čtrnáct dní před začátkem MeMiČR, kdy se na úseku konal Vltavský pohár, kterého se účastnil tým Ostravy A. Tento závod vyhrál Jindra Kotlář, který se s námi podělil o své postřehy. Vše bylo připravené, domluvili jsme odjezd na čtvrtek 12.8. kvůli pátečnímu tréninku, na kterém jsme si chtěli zachytat. Ještě jednou kontroluji rezervaci ubytování, aby nebyli žádné problémy. V tom dostávám informaci, že kvůli špatnému počasí se závod přesouvá na revír Dyje 5 pod obci Pavlov. Tento revír dobře známe, začíná trochu zběsilý kolotoč, domlouváme se na změně krmení, přeobjednáváme živé. Mihy domlouvá ubytování u známého, ke kterému jezdí už několik let. Protože to nemáme na Nové Mlýny tak daleko, odsouváme odjezd na páteční ráno. Doma necháváme děličky, čeká nás odhozový závod. Po cestě si dáváme na čas, budeme muset navazovat všechny odhozové pruty. Nejprve jedeme na domluvené ubytování přímo pod obci Pavlov, složit přebytečné věci a kukly do ledničky.

Výhled ze sklípku na jezero pod ubytováním

Po příjezdu na závodní úsek si losujeme místo tréninku našeho týmu, vytahujeme lístek a odjíždíme na místa začínající číslem 70. Při průjezdu sektory sledujeme, že se ryby chytají snad úplně všude, velcí cejni jsou při chuti. Čekali jsme, že by se mohla opakovat situace z letošního Mušovského maratónu, na který jsme se s Radimem byli podívat a někteří byli i po osmi hodinách bez ryby. Dorážíme na naše místa, rychle jsme vybaleni, začínáme navazovat pruty. Dalas jako první nahazuje a po chvíli tahá pěkného cejna. Za chvíli sleduji, že už vážu jen já a kluci chytají jednoho cejna za druhým. Nakonec dolaďuji svou oblíbenou sestavu na klouzavý způsob lovu ve vodě a zdolávám svého prvního lopaťáka. Trénink jsme si tentokrát pěkně užili a odjíždíme na ubytování. Na terase před domem večeříme a probíráme nadcházející závod. Od našeho hostitele přijímáme pozvání do sklípku a trochu ztrácíme ponětí o čase.

Tady to všechno začalo, ale chutnalo

V sobotu ráno přijíždíme na závodní úsek, stojíme již někde mezi posledními. Vidím, že většina se již pečlivě připravuje. Neotálíme, já vyzvedávám živé od Dušana Bednaříka, necháváme rozchodit červy. Vše rozdělujeme na dva dny a nedělní část schováváme do chladniček.

Radim "Dr. Mundy" rozděluje patentku

Kluci již mají připravené kbelíky a začíná velká alchymie. Dalas po včerejší návštěvě sklípku to trochu bojkotuje a ještě spí v autě.

Příprava krmení, já s Mihym

Jako krmení jsme zvolili produkty firmy Sensas. Použili jsme Carp fine 1 kg, Super Etang Bremes 1 kg, Gros Gardons 1 kg, TTX 1 kg, kroupy 1 l, hlínu s vlastního zdroje 3 l. Jako živé jsme použili červy 1 l, patentku 0,5 l, žížaly 0,5 l, kukly 0,5 l a samozřejmě velkou patentku na chytání 0,25 dcl.

Carp fine, Super Etang Bremes, Gros Gardons

Franta nám jako vždy losuje místa a vyřizuje všechny papírové záležitosti včetně těch finančních. Po rozlosování nás informuje o našich místech. Na A 13 jde Mihy, B 1 má Dalas, C 9 já a D 6 Dr. Mundy. Protože jezdíme jedním autem, po cestě se postupně vykládáme na svých místech a Radim pokračuje již sám na svůj poslední sektor. Ostatní týmy nás už začínají nazývat Ostravské puzzle a obdivují, jak můžeme do naší dodávky vše naskládat. Rozhlížím se po závodní trati, účast 84 závodníků je pro mě přinejmenším zajímavá, tohoto závodu se účastníme poprvé. Můžeme si tak vyzkoušet, jak se závodí se špičkou závodní plavené v naší republice a seznámit se s jinými týmy, s kterými se jinak na závodech nepotkáváme. Vše je připravené a čekám na začátek závodu.

Pohled na závodní úsek pod obcí Pavlov

Závod konečně začíná, rozhoduji se chytat tak na čtyřiceti metrech. Prakem střílím připravené koule krmení s patentkou, červy a rozstříhanými žížalami. Po chvíli mám první záběr, jemný zásek a cítím pěkného cejna. Jsou tam, teď už jenom udržet je na místě. Po zdolání a opětovném nahození okamžitě přistřeluji další krmení. Celý závod si užívám, sem tam se rozhlédnu po sektoru, nevidím, že by to bylo kolem mě nějak divoké. Vzhledem k tomu, že mám v sektoru 21 závodníků, nemůžu si udělat přehled, jak to jde ostatním. Tady se opět ukazuje, že nám chybí břehař. Poslední signál sobotního závodu a vážení ukazuje, že s váhou 18290 g končím jako druhý v sektoru C. Později dostávám informace od ostatních, Radim s váhou 8010 g má umístění 6 na D, Dalas s váhou 7480 g dělá umístění 15 na C a Mihy s váhou 18610 g umístění 10 v sektoru A. Jde vidět, že v sektoru A se chytali nádherné ryby, vítěz Petr Klásek měl váhu 41780 g. Vše balíme a vracíme se zhodnotit taktiku u příjemně vychlazeného vína.

Pro nedělní den, jsme zůstali u stejného krmení, zkrátili jsme délku chytání na 35 m. Jinak nebylo co měnit, sestavu jsem nechal s 3 g torpilou na 12 g Cralussu Rocket. Při diskusi o našem umístění se shodujeme, že je to naše první mistrovství České republiky a při účasti 22 týmu by jsme se chtěli umístit v první polovině. Ráno začalo vše na novo, míchání krmení, zjišťujeme, že malá patentka již není v nejlepší formě. Zvažujeme vůbec její použití. Nakonec ji na závod připravujeme. Franta nám losuje místa pro nedělní závod, já jdu na B 18, Dr. Mundy na A 13, Mihy C 3, Dalas D 10. Pomalu se náš puzzle systém přesouvá do sektorů a připravujeme v kamenitém terénu místa. Koule se základním krmením jsou připravené a čekám na první signál.

Nechybí patentka, kukly, rozstříhané žížaly a červi

Samozřejmě nechybí malé zpestření, ještě si vyzkoušíme oblek do deště, v kterém se ovšem nedá do konce závodu vydržet a musím z něho ven.

Malé zpestření pro lepší chůzi po kamenech

Nedělní závod začíná a po prvním nahození přichází nádherný záběr. Dá se říct, že ryby jdou na hod. Rozhlížím se kolem, ryby se chytají všude, situaci opět nelze zhodnotit, nevadí, dalšího pěkného cejna mám na břehu, dobrá nálada visí ve vzduchu, budeme se bavit. Bez přestání dostřeluji další koule krmení, přidávám patentku s hlínou a koutkem oka pozoruji splávek. Vidím, že Peťa Klásek, který sedí o tři místa vedle, má plné ruce práce. Říkám si, že dneska to bude o velikosti ryb a rychlosti zdolání.

Někdy bylo potřeba zdolávat opatrně, každé ztracené ryby by bylo škoda

Těsně před koncem závodu mi dochází krmení. To už ovšem zaznívá poslední signál a na řadu přichází vážení. Peťa jde celou dobu s váhou a kontroluje výsledky. Rýsuje se mu možnost obhájení titulu a to by si nikdo nenechal ujít. Jeho váha byla 38310 g, kterou nakonec nikdo nepřekonal. Já jsem měl váhu 31160 g, která mi přinesla umístění 5, další se dozvídám po příjezdu kluků, Dalas s 20 g umístění 21, Mihy s váhou 17820 g umístění 7 a poslední Dr. Mundy s váhou 8980 g umístění 17. Celkově jsme skončili na 11. místě v družstvech, což bylo umístění, se kterým jsme byli ještě spokojeni. Na 1. místě skončil tým Sensas Považská Bystrica, 2. místo obsadil tým Středočeský územní svaz a 3. místo patřilo týmu RSK Pardubice "B" Colmic - MO ČRS Pankrác. V jednotlivcích vyhrál a tedy obhájil titul z minulého roku Petr Klásek, 2. místo obsadil Rastislav Durd a 3. místo Richard Konopásek.

Umístění družstev:

1. místo Sensas Považská Bystrica, 2. místo Středočeský územní svaz, 3. místo RSK Pardubice "B" Colmic - MO ČRS Pankrác

Umístění jednotlivců:

1. místo Petr Klásek, 2. místo Rastislav Durd, 3. místo Richard Konopásek, 4. místo Jaroslav Šik, 5. místo Tomáš Kyselovský, 6. místo Jaroslav Urban, 7. místo Lubomír Krupička, 8. místo Jan Kevický, 9. místo Bohumil Sedláček, 10. místo Dušan Bednařík