Krajský přebor ÚS pro severní Moravu a Slezsko

04.11.2010 09:50

Pro nedostatek času doplňujeme s menším zpožděním pár článku z letošní závodní sezóny. A pokud nějaký byl, trávili jsme ho radši na rybách ;-)

Letos se krajský přebor konal na soukromém revíru u obce Sobáčov v termínu 19.-20.6. Jednalo se o vodu stojatou, rozloha 3 ha s průměrnou hloubkou 1,5 m. A protože je krajský přebor závod tříčlenných družstev a letos jsme z našeho týmu vyráželi jen já a Dalibor, domluvili jsme se, že se k nám přidá David Kotlář, závodník týmu OSAKO* Ostrava A. V pátek vyrážíme z Ostravy již brzy ráno, protože si chceme vodu vyzkoušet ještě v tréninku. Počasí nám moc nepřeje, je zataženo a začíná poprchávat. Dorážíme na místo konání, rybářský sportovní areál vypadá velice příjemně, upravené břehy, uprostřed se nachází tři ostrovy, v blízkosti sociální zařízení a možnost občerstvení. S Daliborem obejdeme kluky u vody, od kterých se dozvídáme, že nějaké ryby již na děličce byli, ale z vody se jim moc nechce. Zhlédli jsme pár chycených cejnů, dlouho ovšem nečekáme a vyhlížíme si místa na levém břehu. Jako první namícháme krmení, připravujeme děličky, na chvíli musíme rozdělat i deštníky a doufáme, že následující víkend se ještě vyjasní. Dalibor jako první vysouvá děličku na vodu a po zakrmení má pár záběrů, které se mu ovšem nedaří zaseknout. Vypadá to na menší ryby. Po chvíli si ovšem vodí prvního kapra tak na čtyřiceti metrech, jeho oranžová guma vypadá, že nemá konce. Vzápětí se ovšem vrací a Dalibor radši sklání hlavu do klína. Začínám mít obavy o děličku a přemýšlím o průběhu celého víkendového závodu. Já volím svůj oblíbený splávek na kapry Hamar Carp, ukládám děličku do parohů a vychutnávám si menší svačinku. Po pár drobných záběrech s kterých nic není, přichází pomalý rozjezd, přisekávám a ryba nekompromisně odjíždí na vodu. Krouží v okruhu, v kterém by mi v závodě projela minimálně další dva sousedy. Po vyhlídkové jízdě se vrací ke břehu a asi po dalších patnácti minutách se mi ji podaří podebrat. Vytahuji kapra, pro zajímavost si ho vážíme, na displeji se ukazuje váha 5480 g. Hned mi je jasné, že budu muset přitvrdit a vyměnit Hydrolastic. Páteční trénink končíme a ubíráme se připravit na pokoj.

Kapr chycený v tréninku 

 

V sobotu ráno to vypadá, že se počasí umoudřilo. Po rozlosování mícháme krmení a protože nás čekají hned dva závody, namáčíme TTX na odpolední kolo. Jako krmení jsme zvolili Sensas Carp fine 1 kg, Super Etang Bremes 1 kg, TTX 1 kg, nechyběla samozřejmě hlína, protože jsme předpokládali, že na daném revíru jsou ryby zvyklé na všelijaký partykl, do každého závodu jsme si připravili 1 kg směsi kukuřice, řepky a krup, kterou jsme nadipovali. V prvním závodě jsme použili směs s dipem Skopex, v druhém kole přišel na řadu Monster Crab a v neděli Oliheň. K dipování jsme použili Baits Booster od Star Baits. K chytání kukuřici Bonduel a jako živé 1 l červů.

Krmení použité ve všech třech kolech

 

Pomalu jsme se přemístili na vylosovaná místa. Dalibor se usadil v sektoru A, já pokračuji na B a David má tedy sektor C. Prvním signálem začalo krmení a ryby museli uprchnout opravdu daleko. Do konce prvního kola se ryby chytali hodně málo, nejvíce v sektoru A, to se ovšem netýkalo Dalibora, který skončil bez ryby s umístěním 9,5. Já jsem měl to štěstí, že na mé úrovni byl ostrov a podařilo se mi chytit pár cejnů na odhoz, kteří mi s váhou 1490 g přinesli 1 v sektoru. David s váhou 110 g dělal umístění 7,5. I když jsme čekali, že se kapři nebudou chytat na všech místech, po prvním kole to vypadalo, že se nebudou chytat i v celých sektorech. Tím jsme se ovšem nenechali zastrašit a už jsme chystali krmení na druhé kolo.

Dalibor se nenechal odradit a do dalšího kola se na ně pořádně připravil 

 

Druhé kolo začalo a protože jsme zůstali všichni ve svých sektorech, přesunuli jsme se jen o pár míst. Nejlépe se zase chytalo v sektoru A, kde kapři pěkně protahovali gumy a kluci si mohli vyzkoušet co jejich děličky vydrží. Dalibor ovšem skončil s umístěním 10 a opět bez ryby, což jsme po závodě patřičně zapili. Já jsem s váhou 310 g vybojoval umístění 6. Protože jsem se přesouval do druhého kola jen o jedno místo, sledoval jsem, jak na mém místě s prvního kola vychytává jedničku Ladislav Bradna a ukázkově jako třešničku na dortu zdolává kapra v posledních minutách závodu. Musím říct, že se i nakonec zaslouženě stal celkovým vítězem. David Kotlář nám v sektoru C s váhou 2490 g vybojoval 2. Protože nemůžu jmenovat, přikládám jen foto nejmenováné osoby, která si po závodě musela zaplavat pro urvané klozáky při odlovu veverek.

???

 

Večer vše probíráme na výborné večeři s ostatními. Kluci jsou bojovně naladěni, kapři dokážou pěkně pozvednout náladu a všichni věříme, že nedělní závod bude ještě zajímavější. Ráno po příjezdu k vodě jako obvykle namíchání krmení, rozlosování míst a vyrážíme do sektorů. Dalibor se zbavil sektoru A, v kterém se zabydluje David. Dalibor jde na sektor B a já mířím na C. Věřím, že konečně vyzkouším červený Hydrolastic, který jsem si připravil po pátečním tréninku. Po změření hloubky jsem zjistil, že jsem se dostal pod metr a jsem s toho trochu nesvůj. První signál zazněl, do vody putují připravené koule krmení. Se začátkem závodu začínám s odhozem mezi dvěma ostrovy, ale bez úspěchu. Přecházím na děličku a pomalu se mi začíná rozjíždět splávek. Po záseku vyjíždí červený Hydro asi na tři metry, stahuji děličku za sebe, sundávám kaprový top, při dalším prudkým výpadu guma zajíždí pod hladinu, ale v momentě je kapr zpět pod břehem a podebírám ho. Ani další kapři nemají šanci, červený Hydrolastic je opravdu velký soupeř a kapři končí rychle na břehu. Posledního kapra jsem sice nestihl dostat na břeh před posledním signálem, ale váha 9520 g mi zajišťuje 1 v sektoru. Dalibor s váhou 3400 g má umístění 6 a David s váhou 4900 g umístění 8. Celkově jsme skončili na 5. místě v umístění družstev. Na 1. místě skončilo družstvo RSK Přerov, 2. místo obsadilo družstvo Milo Loštice a 3. místo MO ČRS Karviná.

Umístění družstev:

1. místo RSK Přerov, 2. místo Milo Loštice, 3. místo MO ČRS Karviná

 

Umístění jednotlivců:

 1. místo Ladislav Bradna ml., 2. místo Zdeněk Rovnaník, 3. místo Tomáš Kyselovský

 

Umístění jednotlivců kategorie U18:

 1. místo Radim Kapica, 2. místo Jakub Valchař, 3. místo Ondřej Komínek 

 

Umístění jednotlivců kategorie U14/18Ž:

1. místo Kateřina Tökölyová, 2. místo Kristína Kolopanová

Letošní Krajský přebor se konal na zajímavém revíru, jako vždy je to zkušenost, která se časem bude hodit. Nádherní jeseteři proplouvající kolem břehu a ryby, které se běžně nechytají, přinesly tu správnou atmosféru.

 

* OSAKO (Ostravské sací komando)

Tomáš Kyselovský

Zpět